Woordschets #2







Vat me, voer me 
door lei gewassen straten,
langs wilgen treur 
en schuldige velden.
De kamer opent zich

Pak me, plaats me 
op een vluchtig wolkje,
het bleke licht 
van ijle parels.
Een landschap trekt voorbij

Bedot me, breng me 
naar veen geklonken grond, 
met devote spijt 
op eigen blaam. 
Een heiland keert weder

Dwing me, dompel me 
onder in glazen nevel,
een ijzige straal 
over edele delen.
De kelk is half gevuld

Sleep me, stuw me 
door je Fichte weerkaats, 
de vellen gespannen 
om koperen beslag.
De golven nemen over

Verlaat me, verleg me 
naar een ledig scheiden,
geslagen tinteling in 
een hoofd vervuld.
De wijzers zijn verzet

Zie me, zend me 
je aller kleinste glans, 
een stokkende adem 
en diepste zucht.
De afstand is gebleven.


© joo
st marcellis* (Thy Love Robot)

* joost marcellis is wordtblind en daarom zitten er in alles wat hij schrijft heel veel fouten, maar dat hoort ook gewoon bij hem. Voel je vrij hem daar op te wijzen, hij doet maar een keer z'n best.





Een landschap trekt voorbij 31-05-2015  foto: marcel van den berg




Reacties

lieve Marcel , diep onder de indruk van je beschrijvende en beeldende woorden. Een landschap aan gevoelens gaan voorbij.
Ineke

Populaire posts